بازی Minecraft: Playstation 4 Edition
- سازنده و ناشر: موجانگ / سونی
- سال انتشار: ۲۰۱۴
کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که در مورد دنیای جادویی و عجیب ماینکرفت نشنیده یا تا امروز به سراغ آن نرفته باشد.
با این حال اگر شما هم جزو افرادی هستید که به هر دلیلی شانس تجربه این بازی را از دست دادهاید،
حالتهای مختلف بازی، باعث میشوند تا ماینکرفت برای هر سلیقه و علاقهای چیزی برای ارائه کرده داشته باشد؛
Minecraft: PlayStation 4 Edition این سد را در هم می شکند و به شما این امکان را می دهد که به طور کامل جهان های به ظاهر بی پایانی را تجربه کنید
که در آنها کاوش و خلق کنید. افق کشیده، همراه با عملکرد بهتر و زیبایی شناسی واضح تر،
نه تنها این نسخه از Minecraft را به بهترین نسخه ای که می توانید در کنسول های مدرن پیدا کنید تبدیل می کند.
لذت بی حد و حصر در خلقت، همراه با کاوش های چالش برانگیز، همه با دسترسی عالی،
Minecraft: PlayStation 4 Edition را به یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 تبدیل کرده است.
بازی Horizon Zero Dawn
- سازنده و ناشر: گوریلا گیمز / سونی
- سال انتشار: ۲۰۱۷
چهار سال پس از انتشار در سال 2017، Horizon Zero Dawn یکی از درخشانترین انحصاریهای پلیاستیشن 4 است.
Horizon Zero Dawn که توسط تیم با استعداد Guerrilla Games (مسئول تولید سری عالی Killzone نیز هست) تولید شده است،
یک بازی حماسی، بسیار تخیلی پر از جذابیت و مکانیک فشرده است.
بسیاری از بازیها با دنیایی به بزرگی اقیانوس، اما به عمق یک گودال، صدها ساعت زمان دارند
(سلام Assassin’s Creed: Valhalla.) این عناوین گسترده بیش از آنچه که باید احساس میکنند
. کاوش دیگر لذتبخش نیست و در عوض به دنبال یک شمارنده در حال کاهش روی نقشه در حالی که به جلو میروید، میرود.
وقتی نوبت به بازیهای جهان باز میرسد که از این مصیبت دشوار جلوگیری میکنند،
Horizon Zero Dawn کاملاً عالی است. تعادل بین کاوش و گیمپلی فوقالعاده است
و تنها عنوان دیگری که در سالهای اخیر به آن نزدیک شده، Ghost of Tsushima است
برای کسانی که هرگز Horizon Zero Dawn را بازی نکردهاند، داستان در قرن 31 در آینده ما اتفاق میافتد.
ایالات متحده پس از آخرالزمان در فضای سبز غرق شده است و طبیعت بخشهای بزرگی از «جهان قدیم» را احیا کرده است.
بقایای انسانهایی که در اینجا باقی ماندهاند در جمعیتهای قبیلهمانند پراکنده با دسترسی محدود به فناوری زندگی میکنند.
بازی Battlefield 1
- سازنده و ناشر: دایس / الکترونیک آرتز
- سال انتشار: ۲۰۱۶
بدون هیچ اغراقی، بتلفیلد ۱ قطعا یکی از بهترین بازیهای شوتری بود که در نسل هشتم منتشر شد.
وقتی که دایس و الکترونیک آرتز بازی را معرفی کردند، خیلی از طرفداران نگران این بودند که به سبب اینکه جنگ جهانی اول در گذشته نسبتا دور اتفاق افتاده،
بازی آن هیجان جنگهای به نسبت مدرنتر را نداشته باشد. ولی خب پس از انتشار بازی،
دایس نشان داد که قضاوت خیلیهایمان از این دوره تاریخ اشتباه بوده و از قضا،
همین جدید بودن بهتصویر کشیدن چنین بازهای در بازیهای ویدیویی خود تبدیل به یکی از ویژگیهای مثبت بازی شد.
بازی Dragon Age: Inquisition
- سازنده و ناشر: بایوور / الکترونیک آرتز
- سال انتشار: ۲۰۱۴
هرچند بایوور در چند بازی آخرش خیلی خاطرات خوبی برایمان رقم نزده، ولی هنوز هم Dragon Age: Inquisition آنها یکی بازی نقش آفرینی عالی است
که میتوانید تجربه کنید. نسخه اول Dragon Age، بازی بسیار خوبی بود که همه را به داشتن یک مجموعه نقش آفرینی جدید درجهیک امیدوار کرد.
با این حال نسخه دوم مشکلاتی داشت که باعث شد انتظاراتمان را کمی پایین بیاوریم و خب در ادامه، Inquisition دوباره این مجموعه را به اوج رساند!
نکته جالب بازی، تنوع واقعا خوب گیمپلی در آن است؛ به طوریکه پس از گذشت چند ساعت از بازی تازه اتفاقات جدیدی در آن رخ میدهند
که حال و هوای تازهای به بازی میبخشند و این اتفاق، دقیقا زمانی رخ میدهد که کم کم حس میکنیم روند بازی کمی تکراری شده است.
از طرف دیگر، Inquisition داستان فانتزی خوبی هم برای روایت کردن دارد و اگر دلتان برای دنیایی با تنوع محیطی
و ظاهری بالا تنگ شده که انواع و اقسام موجودات خیالی در آن انتظارتان را بکشند،
ساخته بایوور این انتظارتان را هم برآورده میکند. از جزییات نقشآفرینی بازی هم که نباید غافل شویم؛
چرا که همین جزییات Inquisition را به یک اثر درجهیک در این سبک تبدیل کردهاند که اگر به هر دلیلی تجربهای نکردهاید،
این روزهای داغ تابستان و فرصت فراغت نسبتا بیشتری که خیلیهایمان داریم، بهترین زمان است که غرق این بازی طولانی شوید.
بازی Dreams
- سازنده و ناشر: مدیا مولکول / سونی
- سال انتشار: ۲۰۲۰
Dreams یک بازی انحصاری ساده برای PS4 نیست و چیزی فراتر از این حرف هاست؛
این یک اغراق نیست «Dreams خلاقانه ترین بازی ویدیویی تاریخ است و شما هیچ محدودیتی در این بازی نخواهید داشت».
حقیقتا توصیف کردن ویژگی های این بازی توسط کلمات کار بسیار مشکلی است اما در یک جلمه می گویم:
«در این بازی چیزی به اسم غیرممکن وجود ندارد و شما قادر خواهید بود تا هر چه که به ذهنتان می رسد را خلق کنید،
از خلق یک بازی ویدیویی در سبک اکشن گرفته تا خلق خیابان های لوس سانتوس بازی جی تی ای وی! همینقدر عجیب و خلاقانه»
جالب است بدانید بازی توانسته است نمره 89 از 100 را از سوی منتقدان کسب کند و هرکسی که این بازی را تجربه کرده است،
از عجیب بودن آن نیز گفته است.
این بازی علاوه بر اینکه لیاقت حضور در مقاله معرفی 20 بازی برتر PS4 دارد،
طبیعتا جزو برترین و خلاقانه ترین بازی های تاریخ هم محسوب می شود.
بازی Dark Souls 3
- سازنده و ناشر: فرامسافتور / باندای نامکو
- سال انتشار: ۲۰۱۶
Dark Souls II یک بازی ویدیویی فوقالعاده بود – در واقع آنقدر خوب بود که ما با خوشحالی دو بار آن را به لطف یک بازسازی HD به موقع بازی کردیم
– اما برای برخی از طرفداران Souls، چیزی کاملاً درست نبود. این فیلم فاقد تمرکز اصلی عالی مورد بحث بود،
و وقتی نوبت به یافتن قربانی میرسید، چنین منتقدانی نیازی به جستجوی دور نداشتند. بدیهی است که مقصر توموهیرو شیبویا و یوی تانیمورا،
کارگردانهای همکار بودند که به لطف تعهداتش به Bloodborne، یک اسپینآف انحصاری پلیاستیشن 4 از فرنچایز اصلی Souls،
از خالق سریال، هیدتاکا میازاکی، جانشین شد. اینکه آیا این تقصیر سرزنش درست است یا نه
– ما خودمان کاملاً متقاعد نشدهایم – بازگشت میازاکی برای Dark Souls III به طور قابلتوجهی سطح انتظارات را بالا برده است.
استاد به خانه آمده است و آنهایی که Darks Souls II را مطابق میل خود یافتند، انتظار دارند که آرام شوند.
در واقع، Dark Souls III همان کاری را انجام می دهد که هر دنباله مناسبی باید باشد و از پیشینیان و خواهران و برادران خود
– از جمله Dark Souls II و Bloodborne – الهام می گیرد.
قالب اصلی فوراً برای کسانی که این مجموعه را از روزهای Demon’s Souls دنبال می کنند آشنا خواهد شد.
شما بر اساس مجموعهای از کلاسها از شوالیههای تنومند گرفته تا آدمکشها و طلسمسازان، شخصیتی خلق میکنید
و وارد یک فانتزی خصمانه و کابوسوار قرون وسطایی میشوید که در آن بیشتر موجوداتی که ملاقات میکنید به دنبال کشتن شما هستند.
شکست دادن دشمنان در نبرد روح هایی را به ارمغان می آورد که می توان از آنها برای خرید آیتم ها و بهبود آمار پایه شخصیت خود استفاده کرد.
این ارواح با شما حمل می شوند تا زمانی که مورد استفاده قرار گیرند، و اگر شما بمیرید، روح هایی که به دست آورده اید نیز گم می شوند
و در همان نقطه ای که شما سقوط کرده اید، رها می شوند. بازیابی آنها با بازگشت به این مکان امکان پذیر است،
اما اگر در مسیر تسلیم شوید، روح ها برای همیشه گم می شوند.
بازی Titanfall 2
- سازنده و ناشر: ریسپاون اینترتینمنت / الکترونیک ارتز
- سال انتشار: ۲۰۱۶
همیشه ارزش این را دارد که به یاد بیاوریم، Respawn Entertainment توسعهدهنده Titanfall از کجا آمده است.
این استودیو توسط سازندگان Call of Duty تأسیس شد و توسط برخی از ماهرترین افراد مستقر در ژانر تیراندازی اول شخص کار میکرد.
از بهترین آثار در فرانچایز غولپیکر Activision تا مدال افتخار: حمله متفقین در سال 2002، گروه Respawn تیراندازهای سینمایی بزرگی ساخته است،
و این تیم میداند که چگونه ژانر را دوباره اختراع کند، بازاندیشی کند و دوباره احیا کند.
Titanfall 2 مفهوم چند نفره ای را که دو سال پیش توسط تیرانداز علمی-تخیلی اصلی ایجاد شده بود گسترش می دهد،
کمپین تک نفره باورنکردنی را اضافه می کند و به عنوان یادآوری جسورانه از اینکه این گروه از تفنگداران کهنه کار واقعاً چقدر درخشان هستند عمل می کند.
مانند بازی اصلی، ایدههای اصلی Titanfall 2 در دو زمین بازی موازی وجود دارد.
اولاً، خلبان وجود دارد، یک سرباز مافوق بشر که قادر به دویدن روی دیوار و پرش های دوگانه فوق العاده ورزشی است،
با رفلکس های کسری از ثانیه که تیراندازی بی نظیری را ایجاد می کند. آنها استاد هر تفنگ، فرمانده نهایی هر جوخه هستند،
و با میدان جنگ بیشتر شبیه یک ورزشگاه جنگل رفتار می کنند تا یک مکان جنگی. موانع و زباله ها از نظر خلبان پوشش امنی نیستند.
در عوض آنها فرصتهایی برای حرکت هستند تا شانسهای غیرممکن را به یک راهپیمایی تبدیل کنند.
بیشتر وقت شما در کفش این نیروگاه های فتیش شده است و حس دیوانه کننده سرعت و چابکی آن ها به Titanfall 2 دیوانگی می دهد
که در هیچ تیرانداز دیگری در این سمت از Doom به چشم نمی خورد. اما هر خلبانی یک سلاح نه چندان محرمانه دارد تا به شانس خود بیافزاید.
آنها به طور همزیستی با یک تایتان – یک ماشین مرگ روباتیک بزرگ که تا دندان مسلح است با سلاح های ویرانگر و توانایی های منحصر به فرد:
سپرها، تله پورت و لیزرهای فوق العاده نصب شده روی سینه،
این دوپاهای تانک مانند غول پیکر را به نیرویی مهیب در هر منطقه جنگی تبدیل می کنند.
بازی Rez Infinite
- سازنده و ناشر: یونایتد گیم آرتیستس / اینهنس گیمز
- سال انتشار: ۲۰۱۶
Rez Infinite در واقع نسخه کاملشده و بهبودیافته یک بازی نسبتا قدیمی به اسم Rez است.
نسخه Infinite، در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و با توجه به ماهیتش، از آن دست آثاری بود که برای تجربه واقعیت مجازی هم مناسب هستند.
وقایع بازی، در دنیایی جریان دارند که پس از افزایش شدید جمعیت و بالا رفتن حجم اطلاعات،
شبکهای به اسم K Project طراحی میشود که مغز کنترلکننده آن، هوش مصنوعی به اسم Eden است.
با این حال با گذر زمان، Eden بهنوعی به یک خودآگاهی میرسد و وارد یک حالت خوابمانند میشود. بازیکن در نقش یک هکر،
وظیفه دارد تا وارد این سیستم شود و با هدف قرار دادن ویروسها و سایر موانع، در نهایت به Eden برسد و آن را بیدار کند.
اما آنچه که Rez Infinite را به تجربه جذابی تبدیل میکند، گیمپلی بازی است؛
گیمپلیای که وابستگی زیادی به موسیقی هم دارد و اهداف ظاهرشده در محیط که باید روی آنها قفل و شلیک کنید،
با ریتم موسیقی معمولا الکترونیکی که در حال پخش است، تنظیم میشوند.
نسخه Infinite بازی، علاوه بر اینکه شامل محتوای اصلی میشود،
یک تجربه کاملا جدید به اسم Area X هم دارد که کاملا از ابتدا توسط موتور آنریل ۴ طراحی شده است.
و در روند آن، آزادیعمل بیشتری نسبت به محتوای نسخه اصلی دارید.
این بازی همچنین یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی پلی استیشن 4 است.
بازی Astro Bot Rescue Mission
- سازنده و ناشر: سونی ژاپن
- سال انتشار: ۲۰۱۸
Astro Bot به آنچه توسعه دهنده سونی ژاپن می داند که می تواند انجام دهد، یعنی پلتفرم سوم شخص،
پایبند است و از VR برای تقویت آن به روش های شگفت انگیزی استفاده می کند.
برای شروع، میل به نوع خاصی از منظره دارد، نوعی که واقعاً از شما می خواهد آنچه را که می بینید باور کنید.
همراه با امثال Moss و Wayward Sky، این مدرک دیگری است بر این که واقعیت مجازی سوم شخص نه تنها کار می کند،
بلکه می تواند به اندازه بهترین تجربیات اول شخص قدرتمند باشد.